17 Ekim 2012 Çarşamba

Plovdiv'de Hediyelikler


Filibe/Plovdiv'de, meydanda turistik eşya satan dükkanlarda en çok bu dekoratif kilimler dikkatimi çekti. Renkler ve yorum çok hoş. Modernlize edilmiş ve şık bir sunumla satılmaktaydı.
Evler bizim evler, neden biz de benzer çalışmalar yapmıyoruz, neden kendimizi tekrar ediyoruz diye düşünmeden edemedim. Safranbolu, Beypazarı vb. her türlü tarihi turistik bölgede kaba, saba yapılmış, tahtadan magnetler, çin işi cumbalı pencere anahtarlıklar filan. Hep aynı şeyler, hiç yaratıcılık yok, fark yaratma kaygısı yok.
Ben bunları sevdim, dokuma kursuna giden arkadaşım, bunların hiç zor olmadığını, hatta kalın yünle yapılmış olduğundan çabucak biteceğini söyledi.
Ben örnekleri yayınladım, dokuma bilen becerikli arkadaşlar, esinlenir mi bilmem?









Nasıl yapıldığına dair, küçük bir ipucu ;-)



26 yorum:

  1. gerçekten çok güzeller bayıldım..
    Yabancı bi yermi burası yan, türkiyeiçindemi gidip alabilmek gezebilmek adına soruyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plovdiv/Filibe Bulgaristan'da eski bir Osmanlı şehri, hafta sonu Hola Tur ile Sofya/Plovdiv turuna katıldım. Gerçekten çok doyurucu ve güzel bir geziydi. Ama biraz yorucu olduğunu da itiraf etmeliyim.

      Sil
  2. ya şu evli olana bayıldım. yapabilirmiyim ki acaba?bu işe mi merak salsam ki?

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım bu işe.Denemek isterdim.
    Teşekkürle paylaşım için.

    YanıtlaSil
  5. Canım sağol dr gidip geliyorum bu aralar kağıt bırakmış gittim postacı henüz paketinizi bize teslim etmedi pazartesi gelip alın dediler .Merak etme gider alırım sanada haber veririm..

    YanıtlaSil
  6. Merhaba! Ben Bulgaristan'ın Plovdiv şehrinden Slava Baldzhieva ve mağazamızda fotoğrafladığınız tekstil panellerin yazarıyım.
    Türkiye'de böyle panellerin olmamasının nedeni, şimdiye kadar onları icat edecek bir yazar olmamasıdır. Teknik bilgiye sahip ancak bir sanatçının ve yaratıcının ruhundan ve gözlerinden yoksun olan intihalci ve taklitçi kitlesinden kendilerini ayıran, kendilerine ait bir şey yaratabilen gerçek yaratıcılara saygı duyuyorum.
    Evlere gelince, bunlar da Plovdiv şehrinin Eski bölümünde yaşadığım ve çalıştığım tipik Bulgar evleri.
    Birbirimizi tanıyabilmemiz için size YouTube'daki bazı çekimlerimin bağlantılarını gönderiyorum. :)
    Sağlıklı günler dilerim!
    Tanrı seni korusun!

    https://www.youtube.com/watch?v=x50jtlo5gdc&t=6s

    https://www.youtube.com/watch?v=3TKl--CXTZs

    YanıtlaSil